Μητροπολίτου Μεθοδίου 3, Κέρκυρα
E. stirizo@eleannakaloudi.gr
T. 26610 43563 | 6944 712360

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Μια διαδικασία κατανόησης των ιδιαίτερων αναγκών κάθε χαρισματικού ατόμου και της στήριξής του σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο.

Συμβουλευτική Χαρισματικότητας, μια διαδικασία κατανόησης των ιδιαίτερων αναγκών κάθε χαρισματικού ατόμου και της στήριξής του σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο.

Ποιοι θεωρούνται Χαρισματικοί;

Χαρισματικοί θεωρούνται εκείνοι οι οποίοι διαθέτουν μια ιδιαίτερη ευστροφία και δημιουργικότητα, εκείνοι που παρατηρούν και αντιλαμβάνονται τα πράγματα με έναν ιδιόμορφο τρόπο ενώ παράλληλα αφομοιώνουν και αποθηκεύουν κάθε πληροφορία με ασυνήθιστη ευκολία.

Η Χαρισματικότητα μπορούμε συνεπώς να πούμε πως σχετίζεται με τη Νοημοσύνη και την καλή σχολική επίδοση;

Η Χαρισματικότητα σχετίζεται με την υψηλότερη του μέσου όρου νοημοσύνη, όχι όμως τη νοημοσύνη που μετριέται στα κοινά τεστ. Τα τεστ νοημοσύνης τείνουν να αξιολογούν την απόκτηση και εμπέδωση γνώσης και πληροφοριών, καθώς και την ανάκλησή της. Αν κάποιος δε γνωρίζει την τετραγωνική ρίζα του 9, δε σημαίνει ότι υστερεί νοημοσύνης, μπορεί όμως να σημαίνει ότι δεν έχει διδαχθεί την εν λόγω μαθηματική έννοια.
Η Χαρισματικότητα δεν σχετίζεται με την καλή σχολική επίδοση, παρότι πολύ συχνά, χαρισματικοί μαθητές ή φοιτητές χαρακτηρίζονται από πρωτοφανή υψηλή αποδοτικότητα, ευκολία στην κατανόηση εννοιών και άμεση αφομοίωση γνώσεων. Στον αντίποδα όμως των χαρισματικών καλών μαθητών, μπορεί κανείς κάλλιστα, να συναντήσει χαρισματικούς μαθητές, ακόμα και φοιτητές, με χαμηλή επίδοση, τάση διαρροής, μαθησιακές δυσκολίες, μαθησιακά κενά, και συμπεριφορές όπως έλλειψη συγκέντρωσης, υπερκινητικότητα, ακόμα και εριστική αντιμετώπισης του σχολικού περιβάλλοντος.

Πώς δημιουργείται η Χαρισματικότητα;

Η επιστημονική έρευνα έχει συμπεράνει ότι η Χαρισματικότητα είναι μια νευροβιολογικά καθορισμένη συνθήκη, στην ουσία κληροδοτείται μέσω του Χ χρωμοσώματος, δεν παύει όμως να επηρεάζεται και από περιβαλλοντικές συνθήκες.

Τι δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίσει ένα χαρισματικό παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι;

Το χαρισματικό παιδί στο σχολείο, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα αντιμετωπίσει δυσκολίες που θα αφορούν κυρίως τη σχέση του με τους άλλους. Είτε θα πρόκειται για το παιδί που γνωρίζει πολλά και αντιλαμβάνεται αβίαστα τη νέα γνώση, συχνά απειλητική διαπίστωση για έναν εκπαιδευτικό, είτε για το παιδί που αποσύρεται, διστάζει, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, στερείται κινήτρων αλλά και «καλής συμπεριφοράς». Επιπρόσθετα, ενδέχεται να πλήττεται η σχέση του με τα υπόλοιπα παιδιά, τα οποία είτε το αντιμετωπίζουν ως το παιδί που τα ξέρει όλα ή ως το παιδί που δημιουργεί παντού προβλήματα.
Το χαρισματικό παιδί έχει συνήθως χαρισματικούς γονείς και αδέλφια. Ανάλογα με τον τύπο της Χαρισματικότητας, η οικογενειακή του ζωή ενδέχεται είτε να διευκολύνεται είτε να δυσχεραίνεται. Το χαρισματικό παιδί, όπως και ο χαρισματικός ενήλικας έχει συνήθειες και ανάγκες που συχνά φαντάζουν παράξενες και ακραίες με αποτέλεσμα να επηρεάζουν το πώς γίνονται αντιληπτοί από τους άλλους. Για παράδειγμα, μπορεί να ομοιάζει «καταθλιπτικό» λόγω της ανάγκης του για απόσυρση, ή παρορμητικό λόγω της τάσης του για εξερεύνηση και διαπροσωπικές αναζητήσεις.

Τι συμβαίνει με τους χαρισματικούς εφήβους;

Οι χαρισματικοί έφηβοι βιώνουν συχνά την πίεση από πλευράς σχολείου ή οικογένειας για όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση και επιτεύγματα. Η ματαίωση και η έλλειψη κινήτρων, ακόμη και αυτοπεποίθησης είναι συνήθεις ψυχικές συνθήκες που συναντώνται τόσο σε αγόρια όσο και κορίτσια. Οι χαρισματικοί έφηβοι συμβαίνει να γίνονται αποδέκτες συναισθηματικών και άλλων προσβολών ή επιθέσεων, ενώ ως άμυνα τέτοιων περιστατικών, τείνουν να κλείνονται ακόμα περισσότερο στον εαυτό τους ή να βρίσκουν διέξοδο και παρηγοριά σε μη αποδεκτή, ακόμα και παραβατική συμπεριφορά.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός χαρισματικού ενήλικα;

Ο χαρισματικός ενήλικας είναι συνήθως ένας ευφυής, δημιουργικός άνθρωπος, με ελλιπή εμπιστοσύνη προς τον εαυτό και τις δυνατότητές του. Αντιλαμβάνεται τις κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις με έναν δικό του ιδιαίτερο τρόπο, διαθέτει έντονο αίσθημα δικαιοσύνης και διατηρεί την περιέργεια σε όλα τα στάδια της ζωής του. Συχνά, χρήζει συναισθηματικής υποστήριξης ώστε να γνωρίσει καλύτερα όσα συμβαίνουν σε κείνον, τόσο σε γνωστικό όσο και ψυχολογικό επίπεδο αλλά και ώστε να διευκολυνθεί στις διαπροσωπικές σχέσεις που είναι για εκείνον σημαντικές.

Πώς μπορεί να με βοηθήσει η Συμβουλευτική Χαρισματικότητας;

Μπορεί να σε βοηθήσει, είτε είσαι χαρισματικός έφηβος, είτε ενήλικας, είτε έχεις παιδί χαρισματικό, είτε είσαι εκπαιδευτικός που συμβαίνει να έχεις συναντήσει χαρισματικούς μαθητές.
Εξηγώντας σου την έννοια και τη φύση της Χαρισματικότητας, λύνοντάς σου απορίες σχετικά με σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές σου που ενδεχομένως σε ξένιζαν ή σε ενοχοποιούσαν ή σκέψεις , συναισθήματα και συμπεριφορές που συνάντησες σε Άλλους και δεν ήξερες πως να διαχειριστείς. Δίνοντάς σου άλλες οπτικές διαχείρισης καταστάσεων που εκ πρώτης όψεως φαντάζουν άλυτοι μονόδρομοι.

Ποιος είναι ο Ειδικός Σύμβουλος – Θεραπευτής Χαρισματικότητας;

Πρόκειται για τον Επαγγελματία Ψυχικής Υγείας ο οποίος διαθέτει επίσημη και αναγνωρισμένη Επιμόρφωση σχετικά με την Χαρισματικότητα. Τη δεδομένη στιγμή, πιστοποιημένη επιμόρφωση παρέχει Ετήσιο Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με διδάσκουσα την Πρόεδρο του Συλλόγου Χαρισματικών Ελλάδος κυρία Βάσω Ανδρούτσου, Συστημική Οικογενειακή Θεραπεύτρια.

Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας ενημέρωσης σχετικά με την Χαρισματικότητα στην Ελλάδα;

Για επιπλέον πληροφορίες μπορεί κανείς να ανατρέξει στο Σύλλογο Γονέων Χαρισματικών και Ταλαντούχων Παιδιών, Εφήβων και των Οικογενειών τους καθώς και στην Ανήκειν ΚοινΣΕπ. Οι εν λόγω φορείς υπηρετούν την επιστημονική ενασχόληση με το πεδίο της Χαρισματικότητας, επιδιώκοντας την ολοκληρωμένη γνώση και άρα παροχή υποστήριξης στη χαρισματική οικογένεια.

Χρειάζεσαι βοήθεια;

Θα χαρώ να συνεισφέρω στην επίλυση ζητημάτων που σε προβληματίζουν.
ΚΛΕΙΣTΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ